Poletna šola bo obsegala niz 8 delavnic po 5 šolskih ur:
Prvi sklop:
Namen prve delavnice je udeležencem predstaviti idejo mobilnega računalništva, razkriti osnovne razlike med mobilnim in namiznim računalništvom ter jih navdušiti za razvoj uporabniško orientiranih mobilnih aplikacij. V ta namen se bomo na prvi delavnici posvetili naslednjim temam:
- spoznavanje osnov mobilnega in vseprisotnega računalništva
- predstavitev kratke zgodovine razvoja in kako ter zakaj je ravno sedaj prišlo do razcveta mobilnih platform
- primerjava prevladujočih mobilnih platform (Android, iOS, BlackBerry, ...)
- trženjski vidik mobilnih aplikacij; predstavitev potencialnega trga v Sloveniji in v svetu, kako uspeti na trgu mobilnih aplikacij, katere metode in trženjske kanale lahko v ta namen izkoristimo.
- predstavitev idej za končne projekte
Drugi sklop:
Drugi sklop delavnic bo namenjen spoznavanju z razvojnim okoljem, v katerem bodo udeleženci razvijali svoje projektne naloge:
- predstavitev osnov razvoja v programskem jeziku java, programskega ogrodja Eclipse ter orodij za delo z navideznim strojem sistema Android
- izdelava prve mobilne aplikacije
- spoznavanje osnovnih aplikacijskih vmesnikov
Tretji sklop:
Mobilne aplikacije običajno zahtevajo dostop do svetovnega spleta in storitev, ki se nahajajo v njem, zato bomo tretji sklop namenili predstavitvi različnih pristopov za povezovanje mobilnih aplikacij z »oblakom«. V okvirtu tega sklopa bomo obdelali:
- programiranje povezljivih aplikacij, dostop do svetovnega spleta
- osnove standardnih formatov za izmenjavo vsebin xml, json
- upravljanje z napakami – kaj storiti v primeru težav pri dostopu do omrežja, kako varno in pravilno zaključiti proces v primeru napak
- povezovanje z obstoječimi storitvami (npr. Google, Facebook, Twitter, ...) – kako vključiti programske vmesnike (API) v lastne aplikacije za doseganje večje povezljivosti
Četrti sklop:
Priprava uporabnega uporabniškega vmesnika bo sledila v četrtem sklopu, ko bodo udeleženci že dovolj dobro poznali osnovne tehnične zmogljivosti izbrane platforme. V tem sklopu se bomo posvetili različnim vidikom uporabniškega vmesnika:
- oblikovanje grafičnega vmesnika, namenjenega uporabniku
- kako zagotovoti konsistentnost in predvidljivost uporabniškega vmesnika, kako minimizirati potrebo po preobsežni uporabniški dokumentaciji
- razumevanje vpliva izbrani audiovizuelnih učinkov
- prilagajanje uporabniškega vmesnika
Peti sklop:
Peti sklop delavnic bo nadgradil predhodni sklop s predstavitvijo različnih možnosti za vključevanje bogatih multimedijskih vsebin:
- vključevanje audio ter video posnetkov
- uporaba digitalnega fotoaparata oz. kamere – kako lahko v lastnih aplikacijah dostopamo do kamere, zajemamo fotografije, dostopamo do obstoječih slik v galeriji itd.
- 3d grafika – kratek uvod v 3d grafiko na platromi Android
Šesti sklop:
Zadnji sklop bo namenjen predstavitvi najrazličnejših senzorjev, ki jih je moč najti v trenutno najbolj popularnih mobilnih napravah:
- uvod v lokacijske storitve – kaj za uporabnika pomeni dejstvo, da je telefon prisoten na vsakem koraku? Kako lahko razvijalci svoje aplikacije z enostavnimi prijemi opremijo z informacijo o trenutnem položaju uporabnika?
- uporaba preostalih senzorjev za določanje orientacije v prostoru (npr. kompas, žiroskop)
Program po dnevih
Petek, 1.7.2011
16:00 - 20:30 |
Uvod v mobilno računalništvo, zgodovina, izvedba ankete, pregled gibanja trendov mobilnih aplikacij, uvod v aplikacijo Android
Izvajalec: Gregor Berginc |
Sobota, 2.7.2011
9:00 - 13:00 |
Predstavitev razvoja mobilne aplikacije - 1. del
Izvajalec: Gregor Berginc |
Petek, 8.7.2011
16:00 - 20:30 |
Predstavitev razvoja mobilne aplikacije - 2. del: dostop do omrežja, prenos podatkov, povezovanje s storitvami
Izvajalec: Gregor Berginc |
Sobota, 9.7.2011
9:00 - 12:00 |
Spoznavanje naprednejših vsebin: storitve, uporaba senzorjev, prikaz na zemljevidu, uporaba grafike
Izvajalec: Gregor Berginc |
12:00 - 13:00 |
Uvod v 3d grafiko
Izvajalec: Aleš Štimec |
Petek, 5.8.2011
16:00 - 19:15 |
Predstavitev drugačnega pogleda na razvoj aplikacij - emotional design
Izvajalec: Uroš Jovanovič |
19:30 - 20:30 |
Vodenje kreativne diskusije o prototipnih predlogih mobilnih aplikacij udeležencev
Izvajalec: Gregor Berginc |
Sobota, 6.8.2011
9:00 - 12:00 |
Okrogla miza z udeleženci, kjer je tekel pogovor o pravnem in družbenem pogledu na mobilne platforme.
Izvajalci: Miroslav Bača, Dolores Modic, Urša Lamut, Alenka Pandiloska Jurak |
12:00 - 13:00 |
Predstavitev slovenskega trga mobilnih naprav in aplikacij; operaterjev pogled na trg
Izvajalec: Ana Petančič |
Petek, 2.9.2011
16:00 - 17:30 |
Opis inovativnih okolij in predstavitev celotnega inovativnega cikla za razvijalce mobilnih aplikacij
Izvajalec: Simone Arnaldi |
17:30 - 19:00 |
Predstavitev pristopa za definicijo uporabniškega vmesnika - teoretični del
Izvajalec: Gerhard Leitner |
19:00 - 20:30 |
Predstavitev pristopa za definicijo uporabniškega vmesnika - praktični del
Izvajalec: David Ahlstroem |
Sobota, 3.9.2011
9:00 - 13:00 |
Predstavitve projektnih nalog udeležencev in kritično ovrednotenje le-teh
Izvajalec: Gregor Berginc |
Operacijo delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov 2007-2013, razvojne prioritete 3: »Razvoj človeških virov in vseživljenjskega učenja««; prednostne usmeritve 3.3 »Kakovost, konkurenčnost in odzivnost visokega šolstva.«
|
|